Chciałbym zobaczyć ten projekt. Ale jeżeli będzie on taki sam, jak poprzedni, to on się nie nadaje, by go wprowadzić pod obrady Sejmu - mówił w porannej rozmowie w RMF FM Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Odniósł się do zapowiedzi prezydenta Karola Nawrockiego, który chce dziś złożyć projekt ustawy ws. CPK.
Prezydent Karol Nawrocki wczoraj złożył przysięgę przed Zgromadzeniem Narodowym. Podczas orędzia, które wygłosił przed parlamentarzystami, zadeklarował, że będzie konsekwentny i zdeterminowany w realizacji planu, który przedstawił w kampanii wyborczej. Zapewnił, że będzie dążył do tego, aby Polska była miejscem rozwoju, wielkich przełomowych projektów, takich jak Centralny Port Komunikacyjny, polskie drogi i polskie porty.
W sposób szczególny wyróżnił CPK i zapowiedział, że w czwartek złoży projekt dotyczący powrotu do jego "tradycyjnego kształtu", tak byśmy - jak mówił - "znaleźli swoje gospodarcze koło zamachowe na kolejne dekady, które da nam się rozwijać".
W porannej rozmowie w RMF FM Maciej Lasek - wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego mówił, że chciałby zobaczyć ten projekt.
- Jeżeli to jest ten sam projekt albo bardzo zbliżony do tego, który był składany jako projekt obywatelski, to on się nie nadaje do tego, żeby wprowadzić go pod obrady Sejmu i uchwalać - powiedział.
Jego zdaniem poprzedni projekt ws. CPK był dogmatyczny. - Tam zaproponowano, żeby zaszyć konkretne terminy, kiedy musi się coś wydarzyć. Każdy, kto zajmował się procesami inwestycyjnymi i dużymi projektami wie, że nie można czegoś nakazać w tym zakresie ustawą, bo jest wiele rzeczy, które mogą się zmienić. Ten projekt, który jeszcze poprzednicy przygotowali, miał zapis, że nie można nic w nim zmienić, on jest genialny - zaznaczył Lasek.
Wiceminister mówił także o kolei dużych prędkości. - Na całym świecie, gdzie jest wybudowana kolej dużych prędkości, główne linie idą między dużymi ośrodkami, a poprzez zjazdy do mniejszych miejscowości i średnich miast jak Kalisz, Sieradz, Pleszew - wyjaśniał.
Jego zdaniem Kalisz jest miastem, które zyska najwięcej na kolei dużych prędkości.
- Czas przejazdu z Kalisza do Poznania dla najszybszego pociągu, dla najszybszej relacji będzie wynosił 35 minut. Teraz jest to półtorej godziny - podkreślił.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.